Köpvillkor & Allmänna villkor

Källans Naturprodukter ABs webbshop tillämpar såväl Konsumentköplagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste du som kund vara myndig (18 år) samt godkänna våra köpvillkor. Med kund avses en fysisk- eller juridisk person. Du måste även vara bosatt i Sverige. Vi levererar i dagsläget enbart inom Sverige. (Ki kan göra vissa undantag med mindre paket inom norden, frakten blir då högre. Kontakta oss före order)

Priser

Alla priser är styckepriser i svenska kronor (SEK) inkl. moms. 
Vid ev. prisändringar i webbshopen så gäller det pris som var aktuellt vid tidpunkten för beställningen. Kostnader för frakt redovisas innan beställningen godkännes.

Minsta ordersumma

Vi har ingen gräns, alla beställningar är lika välkomna!

Frakt och leverans (maj 2018)

Mindre försändelser skickas med PostNord Varubrev 1:a klass á 49:-/59:- Större eller tyngre paket (tex. Källans Linoljesåpa) levereras med DHL via deras DHL Servicepoint fraktkostnad 69:- Fri frakt från 900:-

Vi skickar din order senast 1 arbetsdag från att du gjort din beställning. Då bör ordern vara hos dig efter ca 1-3 arbetsdagar beroende på var i Sverige du bor. Vid ev. fördröjning av leverans meddelar vi detta så snart som möjligt. Vi skickar dagligen både med Posten och DHL.

Paket via DHL Service Point aviseras på två olika sätt, om du angett ett mobilnummer (för snabbare avisering) vid beställningen så får du ett SMS när ditt paket finns att hämtas, annars kommer aviseringen via e-post.

OBS - Stämmer ditt mobilnummer???

I en fysisk butik kan du hämta ut ditt paket med det sändningsnummer som skickas ut till dig när vi har bokat hämtning hos DHL.

I de fall där paketet ska hämtas i en paketautomat så skickas en kod till mobilnumret.
Har du skrivit fel mobilnummer, eller glömt att ändra ditt mobilnummer om du har bytt efter din senaste beställning hos oss, så tar DHL ut en avgift på 195:- + moms (243,75:- i januari 2019) för att sända ut en ny kod till ditt nya mobilnummer. Därför är det så viktigt att ALLA uppgifter ALLTID stämmer.

Det kan vara bra att kontrollera var ombuden finns om du vill kunna hämta leveransen från en annan plats (t.ex. sommarstället, arbetsplatsen m.m.) eller om du är osäker på var ombudet finns om du bor utanför tätort eller i sk. glesbygd. Då kan du i meddelandefältet begära att vi ska skicka till ett annat ombud.  HÄR hittar du ditt närmaste ombud för DHL-SERVICEPOINT.


Outlösta försändelser

Om du lämnat fel adressuppgifter, eller inte hämtat ut ditt paket och det går i retur till oss så debiterar vi en kostnad av 250:- för frakt, returfrakt samt hanteringskostnader. Du som kund ansvarar också för att ange en korrekt leveransadress och för att ditt paket hämtas ut. Speciellt viktigt är det att mobilnumret är korrekt (se ovan) när paketet kommer till en paketautomat!

Betalning

Vi anger alltid totaltpriset i kassan, dvs. priset inklusive moms och frakt. Väljer du att betala med faktura så tillkommer en avgift för detta – vilket också framgår tydligt innan du slutför din beställning. Inga andra avgifter tillkommer.

SWISH - BETALA MED DIN MOBIL  Swish

Med Swish behövs inga kontonummer för att skicka pengar.

Via Billmates Checkout genomför du din Swishbetalning direkt.


KORTBETALNING/DELBETALNING/FAKTURA

Betalning sker enkelt och säkert med Billmate. Läs mer om Billmate

Du behöver inte längre göra några krångliga extrainloggningar utan kan på ett lätt och smidigt sätt genomföra ditt köp med hjälp av Billmate. Med Billmate kan du använda betalkort, delbetalning och även banköverföring. Billmate samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalning, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-Secure teknik. 

Om Billmate faktura

Vi erbjuder betalsättet ”Billmate Faktura”. Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 30 kr.
För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.
Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället.

Information om ångerrätt

”Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela Källans Naturprodukter AB detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick och i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.”

Information om pantsättning

När du betalar via faktura administreras detta av eFinance Nordic AB under varumärket BILLMATE. Detta innebär att du handlar tryggt och enkelt. Du slipper uppge dina kortuppgifter, och betalar först efter det att du mottagit dina varor. Fakturan skickas via e-post.

Ångerrätt

Du har rätt att lämna tillbaka vara i obruten förpackning inom 14 dagar, du står själv för returfrakten. Om du vill lämna tillbaka en vara, kontakta oss snarast. Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp! 
Du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter kan du returnera det efter kontakt med oss på Källans Naturprodukter AB.

Reklamation och felleverans

Kontrollera ditt paket vid leverans/avhämtning. Skadat paket skall anmälas direkt till speditören.
(DHL eller Posten)
Om du upptäcker fel på en vara, om det saknas något eller om du fått fel vara - kontakta oss på snarast så vi kan rätta till det. Skicka inte tillbaka något innan du har kontaktat oss.

Felskrivningar

Vi förbehåller oss rätten att korrigera priser, texter som skrivits felaktigt på vår hemsida, på produkter eller i andra förekommande media. Vi reserverar oss även mot prisjusteringar (såsom förändrade priser från våra leverantörer eller valutaförändringar), lagerförändringar och ev. tekniska fel i webshopen, browser eller server.

Övrigt

Vi reserverar oss för slutförsäljning. 
Tänk även på att våra produkter är handgjorda och viss skillnad i utseende kan förekomma, t.ex. är ingen tvål den andra helt lik.

Om cookies

Källans Naturprodukter AB använder sig av cookies i webbshopen för att den ska kunna identifiera din dator och komma ihåg dina personliga inställningar. Detta sker för att underlätta användningen för dem som besöker vår webbshop. Kunduppgifter används endast vid försäljning/försändning och ev. meddelanden till kunden. Läs mer här

Källans Naturprodukter AB varken säljer eller lämnar ut kunduppgifter till annan part!
Vi använder även cookies för statistiska ändamål. Denna information delas inte med tredje part.
Det finns säkerhetsinställningar i de flesta webbläsare som avaktiverar cookies.
För det mesta kan man även ta bort eventuella cookies som redan har sparats. Om du väljer att inte acceptera cookies kommer webbplatsen inte att fungera tillfredställande.

Force Majeure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Källans Naturprodukter AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.


KONTAKTINFORMATION:

Källans Naturprodukter AB
Källgatan 4, 570 76 Ruda
Tfn: 070-47 487 47

E-post: kontakt(@)kallans.se
Företaget är godkänt för F-skattsedel och är momsregistrerat.
Organisationsnummer: 559188-9299
Momsregistreringsnr/VAT-nr: SE559188929901